Poseta gradonačelnika Valjeva dr Slobodana Gvozdenovića

Gradonačelnik Valjeva dr Slobodan Gvozdenović i zamenik gradonačelnika mr Dragan Jeremić posetili su danas našu ustanovu i održali sastanak sa rukovodstvom i zaposlenima. Bila je to prva radna poseta novog gradonačelnika nekoj ustanovi. Teme današnjeg sastanka bile su budžetska izdvajanja, investicije, aktuelno poslovanje, planovi i problemi. Direktor Zaven Der Hazarjan izložio je novom gradskom rukovodstvu ulaganja Grada u rekonstrukciju objekata i opremanje, kao i kadrovsku strukturu. Nakon izlaganja gradonačelnika Gvozdenovića i zamenika Jeremića zaposleni su postavljali pitanja, iznosili svoja mišljenja i otvoreno razgovarali sa rukovodstvom Grada. Gradonačelnik je ovom prilikom naglasio da će grad Valjevo posebnu pažnju posvetiti unapređenju primarne zdravstvene zaštite.

- Došli smo da vam pomognemo i da čujemo koji su vaši zahtevi, predlozi i sugestije, kako bismo učinili sve u okviru mogućnosti. Spremni smo na svaki vid saradnje, da učestvujemo aktivno u nabavci dijagnostičke i druge neophodne opreme. Bilo bi dobro ako bi ona ostvarivala dodatne sate i profit čime biste bili konkurencija privatnim ordinacijama. Takođe, podržaćemo i osnivanje Regionalne hitne službe, jer smatramo da je to od izuzetne važnosti, u Krušiku ima prostora za tu svrhu. Razgovarao sam sa direktorm „Krušika“ Mladenom Petkovićem i imam obećanje da ovo preduzeće donirati Domu zdravlja sanitetsko vozilo vrednosti pet miliona dinara, a potrudiću se da jedno vozilo obezbedim u nekoj od ambasada koje takve stvari doniraju. S druge strane, očekujem od Vas da povedete računa o poštovanju radnog vremena. Radio sam ovde i znam da je taj problem uvek postojao. Takođe, imamo signale od RFZO o velikom broju prekovremenih sati. Treba da znate da očekujemo vrlo brzo novi Zakon o zdravstvenoj zaštiti, nacrt tog zakona donet je dok sam bio narodni poslanik u prethodnom sazivu Narodne skupštine. Tim zakonom će određene usluge u primarnoj zdravstvenoj zaštiti biti poverene privatnim ordinacijama i privatnim Domovima zdravlja, tako da ćete imati oštru konkurenciju. Pričam vam ovo kako biste se pripremili za taj trenutak. Kao Grad smo spremni da povećamo sredstva za investiciono održavanje, a tu dobru volju pokazaćemo već pri prvom donošenju rebalansa budžeta. Zahtev koji ste uputili Gradskoj upravi biće odobren na prvoj sednici opštinskog veća, a zatim na Skupštini grada. Takođe, zadatak gradskog rukovodstva je da u narednom budžetu sredstva za Dom zdravlja budu znatno uvećana jer znamo da su u drugim gradovima poput Šapca, Kragujevca i drugih višestruko veća. Organizujte se dobro, a mi smo spremni da pružimo potporu za svaki realan zahtev. Očekujem da ćemo imati intenzivnu saradnju prilikom rešavanja problema sa kojima se suočavate, ali i prilikom realizacije zajedničkih aktivnosti – rekao je, između ostalog, gradonačelnik Gvozdenović.

Zamenik gradonačelnika mr Dragan Jeremić naglasio je da će nova gradska vlast biti krajnje dobronamerna prema Domu zdravlja jer je adekvatna zdravstvena usluga od izuzetnog značaja. „Pokazalo se da su ambulante takođe od značaja u smislu dostupnosti zdravstvene usluge građanima. Mi smo u ovoj državi sve stariji i imamo problem sa dostupnošću i prilasku ljudima kojima treba da ukažemo neku pomoć i to je ogroman problem. Trebalo bi da vam se nabave dva-tri džipa, jer vi imate mnogo posla na terenu. Nama je najvažniji zadatak da pomognemo našim građanima i da oni imaju adekvatnu zdravstvenu zaštitu“. Ujedno je i rekao da od medicinskog osoblja Doma zdravlja očekuje bolju komunikaciju s pacijentima i poštovanje radnog vremena.

Dr Zaven Der Hazarjan, direktor Doma zdravlja istakao je da su zaposleni u Domu zdravlja ponosni na činjenicu da je ovo jedna od prvih poseta novog rukovodstva jednoj ustanovi čiji je osnivač Grad. On je vodećim gradskim funkcionerima taksativno naveo investiciona ulaganja od septembra 2015. (kada je novi menadžment preuzeo rukovođenje Domom zdravlja) do danas:

- U septembru 2015. godine urađena je rekonstrukcija krova na zgradi Stomatologije i započeti su radovi na adaptaciji potkrovlja za potrebe pojedinih službi Doma zdravlja, vrednost 1.939.320,00 din. U novembru započeta je sanacija sanitarnih čvorova u Stomatološkoj službi u oviru sanacije i rekonstrukcije sanitarnih čvorova.Renovirano je šest sanitarnih čvorova od čega su četiri sanitarana čvora sa po dva toaleta i dva sanitarna čvora sa tuš kabinom kao i tri trokadera vrednost radova je 2.900.000,00. U okviru tekućeg održavanja urađena je i sanacija dela sanitarnih čvorova u centralnom objektu Doma zdravlja u vrednosti od 1.412.844,00 din. Rekonstrukcija potkrovlja Службе za Stomatološku zdravstvenu zaštitu nastavljena je u novembru mesecu 2015. godine, vrednost radova iznosi 1.783.884,00 din. Iz budžeta grada Valjeva izdvojena su sredstva za kupovinu namenskog frižidera za čuvanje vakcina, merne vage za Službu za zdravstvenu zaštitu dece. Nabavljene su dve automatske rampe ,od kojih je jedna postavljena na ulaz službenog parkinga, a druga na prilaz službenim prostorijama Службе za hitnu medicinsku pomoć sa sanitetskim transportom. Nabavljena je mašina za pranje i sušenje podova čime je omogućeno poboljšanje higijenskih uslova u Domu zdravlja. Postavljene su kamere na ulazima Doma zdravlja. U martu 2016. godine započeta je rekonstrukcija vodovodne i kanalizacione mreže na centralnom objektu Doma zdravlja u vrednosti od 1.243.176,00. U maju mesecu 2016. godine započeta je rekonstrukcija grejanja u centralnom objektu Doma zdravlja u vrednosti od 1.559.602,00din. Sprovedenim postupcima javne nabavke u 2016. godini Dom zdravlja je nabavio sledeću opremu: mašinu za pranje mebla, invalidska kolica, Autoklav, Ekg aparate, aparate za pritisak, merne vage, računare i licencirani softver i putnički automobil.

Što se tiče kadrova, direktor Der Hazarjan je naveo da je od septembra 2015. u stalni radni odnos primljeno dva doktora medicine, strukovna medicinska sestra, tri medicinske sestre sa srednjom stručnom spremom. U Službi stomatologije ugovoren je stomatolog, dve stomatološke sestre i tri spremačice. Po odluci o maksimalnom broju zaposlenih izvršena je racionalizacija kadra kojom je u penziju otišlo ili na drugi način napustilo ustanovu: administrativni radnik, viša medicinska sestra, medicinski tehničar, zubni tehničar i tri spremačice. Po odobrenju Republičkog Fonda za zdravstveno osiguranje dozvoljeno je ugovaranje na određeno vreme dva doktora medicine, medicinske sestre, dva vozača i dve spremačice.

U diskusiji se najviše govorilo o velikom broju ambulanti i nedovoljno medicinskog kadra i spremačica koji bi to pokrio, o radnom vremenu, nabavci ili aktiviranju dijagnostičke opreme poput rendgena, odnosu lekar-sestra-pacijent i slično.